زندگی پس از مرگ
شاون مارتین/ ترجمه: فروغ کیان‌زاده

علم برای نخستین بار میگوید روح در سطح کوانتوم به زندگی خود ادامه میدهد.
روح می
تواند پس از مرگ در مقیاس کوانتوم به زندگی ادامه دهد و این ادعای دانشمندان میتواند قویترین مدرک در اثبات حیات پس از مرگ باشد.

www.express.co.uk;  Aug 21, 2018

سِر راجر پِنرُز[۱]، نظریه‌‌ی خود را درباره‌ی هشیاری، چنین شرح می‌دهد:
مدت‌ها است که دانشمندان به دنبال پاسخی برای این پرسش هستند که «آیا پس از مرگ حیاتی وجود دارد؟» اما اکنون متخصصان امر می‌گویند هشیاری را مرگی نیست و این فقط جسم است که می‌میرد.
به گفته‌ی برخی دانشمندان سرشناس، ساز و کارهای کوانتومی موجبات آن را فراهم می‌کنند که «هشیاری» حتی پس از مرگ و نابودی نهایی جسم نیز به زندگی خود ادامه دهد.
هم‌چنان که سایر دانشمندان هنوز درست نمی‌دانند هشیاری دقیقا چیست، فیزیک‌دانی از دانشگاه آریزونا، استوارت هَمِروف[۲] و فیزیک‌دانی بریتانیایی، سِر راجر پِنرُز، معتقدند هشیاری چیزی نیست جز اطلاعاتی ذخیره‌شده در سطح کوانتوم. این دو دانشمند می‌گویند نام این فرایند «کاهش عینی موزون»[۳] (Orch-OR) است و آن را گواهی بر این می‌دانند ‌که میکروتوبول‌های پروتئینی[۴]_ نوعی عنصر ساختارمند از سلول انسان_ حامل اطلاعات کوانتوم هستند و این یعنی اطلاعات را در سطحی ریزتر از اتم ذخیره می‌کنند.
دکتر همروف می‌گوید «فرض کنیم قلب از تپش بایستد و خون دیگر جریان نداشته باشد؛ آن‌گاه میکروتوبول‌ها حالت کوانتومی خود را از دست خواهند داد.»
«اطلاعات کوانتومیِ موجود در میکروتوبول‌ها از بین نمی‌روند. یعنی نمی‌توانند از بین بروند؛ بلکه در حال پخش یا جذب‌شدن در عالم هستی و پابرجا خواهند بود.
«اگر بیمار احیا و به زندگی برگردانده شود، اطلاعات کوانتومی می‌توانند باز به میکروتوبول‌ها برگردند؛ در آن‌صورت بیمار خواهد گفت: «تجربه‌ی نزدیک به مرگ داشتم.»

«اما اگر بیمار فوت کند و به زندگی بازنگردد، امکان دارد اطلاعات کوانتوم، بیرون از جسم و شاید به شکلی‌ نامحدود، به وجود خود ادامه دهند؛ به‌صورت روح.»

«ماورا، واقعیتی نامحدود است که بسیار بزرگ‌تر است.»

پژوهشگران موسسه‌ی معتبر مکس پلانک[۵] مونیخ که در حوزه‌ی فیزیک فعالیت می‌کنند، می‌گویند جهان فیزیکی‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم تنها در دنیای ادراک ما وجود دارد و به محض آن‌که جسم ما بمیرد، بی‌نهایتی نامحدود وجود خواهد داشت.
دکتر هانس_پیتر دور[۶]، رییس سابق موسسه‌ی علوم فیزیک مکس پلانک، پیش‌تر گفته بود: « در واقع آن‌چه که ما اکنون «این جهان» می‌دانیم، چیزی در سطح مادی‌ و متناسب با ادراک ما است.»
«ماورا واقعیتی نامحدود و بسیار بزرگ‌تر است

 زندگی پس از مرگ: روح در سطح کوانتومی‌ (علم برای نخستین بار می‌گوید)

که این جهان در آن ریشه دارد. به این ترتیب، همین حالا هم زندگی ما در این سیاره‌ی زنده در احاطه‌‌ی جهان پس از مرگ است.
«جسم می‌میرد اما میدان معنوی کوانتوم ادامه خواهد داشت.»
«از این رو، من مرگ‌ناپذیرم.»

 

[۱] Sir Roger Penrose

[۲] Stuart Hameroff

[۳] Orchestrated Objective Reduction

[۴] Protein-based Micro-tubules

[۵] Max Planck Institute of Physics

[۶] Hans-Peter Durr

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا