آینده‌ی بشر چه تاثیری بر اصل «انسان‌نگر» دارد؟
گفت‌وگو با ریموند کرزویل

دیدگاه‌های موجود در قبال مسئله‌ی تنظیم دقیق جهان چیست؟ نظریه‌ی تنظیم دقیق چه ارتباطی با اصل انسان‌نگر دارد؟ آینده‌ی متصور برای بشر، از دید دانشمندان، چه تاثیری بر این دو نظریه خواهد گذاشت؟ پذیرفتن نظریه‌ی ریسمان و نظریه‌های چندجهانی چه چالش‌هایی را برای دانشمندان ایجاد می‌کند؟ ریمون کرزویل، مخترع و آینده نگر امریکایی، در گفت‌وگو با رابرت لارنس کوهن، مجری برنامه‌ی تلویزیونی «نزدیک‌تر به حقیقت» تلاش دارد به پرسش‌های فوق پاسخ دهد.

ری کرزویل متولد ۱۹۴۸ نیویورک است. او جوایز بسیاری از جمله مدال ملی فناوری و نوآوری در سال ۱۹۹۹ را در کارنامه‌ی خود دارد. این مدال عالی‌ترین افتخاری است که ایالات متحده آمریکا به یک شهروند خود برای دستاوردهای مربوط به پیشرفت فناورانه اعطا می‌کند. شبکه‌ی PBC در سال ۲۰۱۳، نام کرزویل را در کنار ۱۶ مخترع برتر دو قرن اخیر نام برد. مجله‌ی Inc از او به عنوان هشتمین دانشمند تاثیرگذار امریکا نام برده و او را وارث برحق ادیسون خوانده است.

کرزویل تا کنون ۷ کتاب منتشر کرده است که از این میان پنج کتاب او در زمره‌ی پرفروش‌ترین کتاب‌ها درآمده است. معروف‌ترین کتاب او «عصر ماشین‌های معنوی» است که تاکنون به ۹ زبان ترجمه شده است. منتقدان قائل به این هستند که امروزه، پیشبینی‌های کتاب قبلی کرزویل یعنی «عصر ماشین‌های هوشمند»، تا حد زیادی به حقیقیت پیوسته است. بعد از انتشار این کتاب، او به گسترش ایده‌هایش در کتاب بعدی‌ با نام «تکینگی نزدیک است» پرداخت. اکنون کرزویل در شرکت گوگل مشغول به کار است و در تلاش است تا «یک هوش مصنوعی مفید در جهت هوشمندتر کردن انسان‌ها بسازد.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا